تابش

ساخت وبلاگ
بخش عمده باهوش بودن این است که بدانید سختکوشی ارزش پایین تری از کار هوشمند دارد. نتایج مطالعاتی که روی کودکان انجام شد نشان می دهد نوشیدن آب بیشتر، توانایی آنها در تکمیل وظایف ذهنی را افزایش می دهد، پس در آغاز روز مطمئن شوید مغزتان دچار کم آبی نشده باشد.هوش و ذکاوت انعطاف پذیر است و در طول یک روز چیزهای زیادی برای تقویت آن پیش روی ماست.

برای اینکه ذهن تان دقیق تر فکر کند به ۳ چیز نیاز دارید:

۱ آموزش های لازم در خصوص فرآیندهای خوب فکر کردن را ببینید.

۲ اطلاعات زیادی داشته باشید.

۳ بر روی یک مسئله یا ایده تمرکز کنید.

تمرین هایی برای فعال تر، پویاتر و باهوش تر بودن

برای مثال، توماس ادیسون به دلیل زیر می توانست به اختراع لامپ فکر کند:

۱ تفکر منطقی را آموخته بود.

۲ درباره مهندسی الکترونیک چیزهای زیادی می دانست.

۳ تمام تمرکزش را بر حل مسئله گذاشته بود.

در اینجا مجموعه کارهایی را ذکر کرده ایم که می توانید هر روز آنها را انجام دهید و به ذهن خود کمک کنید تا با دقت و هوش بیشتری فکر کند.

ظرف ۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن ۲ لیوان آب بنوشید

به دلیل اینکه ساعت ها خواب بودید، بدن تان حدود ۶ تا ۹ ساعت هیچ آبی دریافت نکرده است. آب برای تصفیه مواد زائد و حفظ تعادل مایعات بدن لازم است. نوشیدن دو لیوان بزرگ آب کمبود مایعات ناشی از خواب را جبران می کند.

نتایج مطالعاتی که روی کودکان انجام شد نشان می دهد نوشیدن آب بیشتر، توانایی آنها در تکمیل وظایف ذهنی را افزایش می دهد؛ پس در آغاز روز مطمئن شوید مغزتان دچار کم آبی نشده باشد.

هنگام خوردن صبحانه خلاصه ای از یک کتاب را بخوانید

کتاب خواندن عالی است اما زمان خوردن صبحانه مناسب خواندن چیزی کوتاه تر است. به جای خواندن تیتر خبر روزنامه ها که تاثیر بسیار کمی بر زندگی و هوش شما دارند، سعی کنید خلاصه کتاب های پرفروش را بخوانید. یکی از روش های پیدا کردن خلاصه کتاب ها، جستجوی عبارت «خلاصه کتاب…» در گوگل (Google) است.

در طی زمان رفت و آمدتان به کتاب های صوتی گوش دهید

حتی اگر زمان رفت و آمدتان ۱۰ دقیقه هم باشد، سعی کنید در این زمان به کتاب های صوتی گوش دهید. فرقی ندارد پیاده یا با ماشین یا حتی با دوچرخه به محل کارتان یا بیرون می روید. در این زمان چه کوتاه و چه بلند می توانید به انواع کتاب های صوتی مورد علاقه تان گوش دهید. این کتاب ها را یا در موبایل تان داشته باشید یا سی دی آنها را تهیه کرده و در خودرو به آنها گوش دهید. گوش دادن به کتاب های صوتی قدرت تفکر شما را تحریک می کند و از روش های مناسب پرورش تفکر هوشمندانه است.

در حین کار چای سبز بنوشید

در حالی که کافئین باعث ایجاد اضطراب در بسیاری از افراد می شود اما چای سبز دربرگیرنده ال تیانین است. تحقیقات نشان می دهد که ال تیانین به منظم سازی ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. همچنین این اسید آمینه منجر به کاهش اضطراب و افزایش امواج مغزی آلفا در مغز می شود.

قهوه می تواند موجب القای حس اضطراب شود؛ در حالی که مصرف چای سبز با کیفیت باعث تمدد اعصاب می شود بدون اینکه احساس خواب آلودگی در فرد ایجاد کند. به همین دلیل است که ال تیانین به عنوان مکملی برای کمک به آرامش و افزایش سلامت قلب و عروق در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

در طول روز چرت بزنید

چرت زدن به مغزتان کمک می کند نیروی تازه ای بگیرد. تحقیقات نشان داده که چرت زدن در طول یادگیری، سرعت آن را افزایش می دهد. ذهن شما الگو و روندی دارد که زمان خواب آلودگی و هنگام نیاز به خواب را تعیین می کند.

می توانید این روند را در افراد عادی مشاهده کنید که معمولا بین ظهر تا ساعت ۴ بعدازظهر احساس خواب آلودگی بیشتری می کنند. این زمان برای چرت زدن بسیار مناسب است و هوشیاری و بهره وری شما را برای بقیه روز افزایش می دهد.

در طول روز شکر مصرف نکنید

در واقع اگر می توانید مصرف شکر را به طور کل قطع کنید اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید، سعی کنید هنگامی که نیاز به تمرکز بیشتری دارید از این ماده غذایی استفاده نکنید.

بالا و پایین رفتن قند خون برای حفظ عملکرد قوی و هوشمندانه ذهن مناسب نیست. اسیدهای چرب عملکرد خوبی دارند. سعی کنید چیزهای شیرینی که برای ناهار می خورید را به مواد غذایی اساسی تری همچون ماهی یا تخم مرغ تغییر دهید.

فقط یکی دوبار در طول روز در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

مغز انسان این قابلیت را دارد که خود را با اطلاعاتی که واردش می شود تطبیق دهد. اگر مغزتان را با اطلاعات پراکنده و بی برنامه بمباران کنید، طبیعتا حواس تان پرت می شود و تمرکز خود را از دست می دهید اما با وارد کردن اطلاعات ثابت و مشخص به ذهن تان، عملکرد مغزی خود را بالا ببرید. اگر نیاز دارید کاری را به تعویق بیندازید برنامه ریزی کنید و در چرخش های بی فکرانه خود گم نشوید.

به جای تماشای فیلم یا سریال، بازی کنید

تماشای تلویزیون یک فعالیت انفعالی است. با این کار مغز شما فقط اطلاعات را تحلیل می کند اما آنها را پردازش نمی کند و با آن اطلاعات هیچ تعاملی ندارد. این سرگرمی را با بازی جایگزین کنید.

نتایج مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که حتی بازی ساده ای مانند سوپرماریو (Supper Mario) تاثیر قابل مشاهده ای بر شکل گیری و انعطاف پذیری مغز دارد. به جای اینکه بگذارید ذهن تان به صورت منفعلانه ای در خواب غفلت باشد، هر جا که می توانید آن را به صورت فعالانه درگیر کنید.

به جای تماشای تلویزیون، یک کتاب بخوانید

خواندن کتاب، مانند بازی کردن، تمرین فعالی برای مغز است. در حالی که تماشای تلویزیون مصرف غیرفعال اطلاعات است، خواندن کتاب مستلزم این است که مغز شما به صورت فعال تصاویر ذهنی از آنچه می خوانید را بسازد.

کمی برنامه نویسی کنید

برنامه نویسی، شیوه عالی برای یادگیری تفکر منطقی و در چارچوب است. یادگیری برنامه نویسی کار سختی است اما نرم افزارهایی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارند که آموزش آ« را برای تان ساده و جالب می کند.

این را به عنوان گام بعدی برای یادگیری تفکر هوشمندانه در نظر بگیرید. برنامه نویسی یک مزیت یادگیری اضافه است که می توانید در وقت آزاد خود آن را تمرین کنید. همچنین می تواند توانمندی های شغلی شما را در بازار کار افزایش دهد.

در طول روز چند نرمش ساده انجام دهید

ذهن و جسم به شدت با یکدیگر در ارتباطند. تناسب فیزیکی بدن به عملکرد صحیح ذهن کمک می کند؛ با این حال مجبور نیستید برای بهره مند شدن از این مزیت هر روز به باشگاه بروید. (هر چند که اگر بخواهید می توانید در باشگاه ثبت نام کنید.)

انجام چند حرکت شنا در طول روز و پیاده روی یا انجام حرکات پرشی تاثیر فوق العاده ای بر بدن و بالطبع بر ذهن تان دارد. سعی کنید برخی از تمرین های فیزیکی را هر یک ساعت یا بیشتر انجام دهید؛ حتی اگر این تمرین ها فقط بلند شدن، کشیدن بدن و منقبض کردن ماهیچه هایتان باشد که برای ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام می دهید.

وقت تان را با افراد باهوش تر از خودتان بگذرانید

عادت ها از لحاظ اجتماعی مسری هستند. این واقعیت شناخته شده ای در دنیای علوم است که چاقی برای مثال از طریق شبکه های اجتماعی گسترش می یابد.

عادت ها و الگوهای تفکر افرادی که با آنها وقت می گذرانید بر شما تاثیر خواهند گذاشت. سعی کنید تا آنجا که می توانید با افراد باهوش تر از خودتان در ارتباط باشید، زیرا در این صورت می توانید از آنها بهره مند شوید.

با افرادی که با شما مخالفند صحبت کنید

با افرادی که در خصوص موضوعی با شما اختلاف نظر دارند به صورت دوستانه وارد بحث شوید. گفتگو و بحث کردن با آنها برای شما این فرصت را مهیا می کند که:

* استدلال های شما را روشن و واضح می کند.

* متقاعد می شوید که در اشتباه هستید.

در هر دو صورت شما برنده اید. در صورت اول طرف مقابل را با بیان دلایل خود متقاعد می کنید و در صورت دوم به این باور می رسید که منطق شما نادرست است.

در طبیعت پیاده روی کنید

پیاده روی در دل طبیعت مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه:

* در طبیعت اکسیژن بیشتری وجود دارد که گیاهان از خود تولید می کنند.

* زمانی که اطراف تان پر از گل و گیاه است، آرامش ذهنی می یابید.

* پیاده روی به گردش خون شما کمک می کند.

اگر زمان ناهارتان را در پارک پیاده روی کنید، ذهن تان در ادامه روز عملکرد هوشمندانه تری دارد.

۱۰ دقیقه پایان روز را به برنامه ریزی برای فردا اختصاص دهید

اگر از روز قبل برای فردا برنامه ریزی کنید، روز تان را با چند برنامه آغاز می کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که به صورت پربارتری کار کنید. افراد زیادی تمام روز مشغولند اما واقعا مولد و پربار نیستند. بخش عمده باهوش بودن این است که بدانید سختکوشی ارزش پایین تری از کار هوشمند دارد.

هفته نامه آسیا – ترجمه رعنا اشرفی

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 300 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:09

زانو دردنگذارید زانوهایتان درد بگیرد

اگر آسیب‌های مفصل زانو در جوانی بموقع و بدرستی درمان نشود، زمینه‌ساز ابتلا به آرتروز و تخریب زانو در سنین بالاتر خواهد بود

زانو درد در هر شرایطی و بویژه از دهه چهارم و پنجم زندگی به بعد ممکن است به سراغ‌تان بیاید؛ وقتی در حال بالا و پایین رفتن از پله هستید، وقتی برای مدت طولانی پشت میز کارتان نشسته و زانوهایتان را حرکت نداده‌اید و حتی زمانی که دویده‌اید یا ورزش سنگین و البته به روش نادرست انجام داده‌اید ممکن است چنین دردی به سراغ‌تان بیاید .

خوشبختانه دردهای زانو در بسیاری موارد، جدی و بدقلق نیستند و فقط با استراحت و انجام چند راهکار ساده مثل استفاده از کیسه یخ یا مصرف داروها و مسکن‌های ضدالتهابی رفع می‌شوند. با این‌حال به گفته دکتر کیوان احدی، فلوشیپ جراحی زانو با بهره‌گیری از راهکارها و روش‌هایی می‌توان درد و خطر بروز آسیب‌دیدگی زانو را کاهش داد که از جمله این راهکارها می‌توان به تقویت عضلات اطراف زانو اشاره کرد که می‌تواند عملکرد زانو را بهبود ببخشد.

عضو هیات مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی می‌افزاید: گاهی زانو مشکل مفصلی ندارد، ولی به دلیل ضعف عضلات عملکرد خوبی را از خود نشان نمی‌دهد. البته در میان ورزش‌های مختلفی که برای تقویت عضلات اطراف مفصل زانو وجود دارد، ورزش‌های عضلات چهارسر ران مهم‌تر است. منظور از عضلات چهارسر ران، چهار عضله در جلوی ران است که مسئولیت استحکام زانو را برعهده دارند. این عضلات نقش مهمی در راه رفتن و حرکات گردشی ایفا می‌کنند.

مراقب آسیب ورزشی باشید

پیشگیری از تخریب مفصل زانو در سنین جوانی بسیار اهمیت دارد. کمااین‌که تخریب مفصل در جوانی ناشی از آسیب‌های ورزشی یعنی پارگی رباط و مینیسک زانوست .

دکتر احدی با بیان این مطلب می‌افزاید: چنین آسیب‌هایی اگر بموقع و بدرستی تشخیص داده نشده و درمان نشوند می‌توانند روند ابتلا به آرتروز و تخریب زانو را در سنین بالاتر فراهم کنند. به همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود که با رعایت نکاتی از جمله انجام ورزش‌های کششی (حداقل ۳۰ دقیقه) پیش از آغاز ورزش سنگین جلوی آسیب‌های غیرمعمول را بگیرند . همچنین کسانی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردار نیستند باید از درگیری و برخوردهای شدید ورزشی اجتناب کنند .

این جراح زانو تاکید می‌کند: پیاده‌روی، دویدن و انواع ورزش‌های هوازی در تقویت عضلات و بهبود عملکرد زانو موثر است. البته باید توجه داشت که ورزش‌ به شکل صحیح انجام شود و خودش عامل بروز آسیب نباشد. فراموش نکنید که یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های زانو و محافظت از زانویی که پیش از این آسیب دیده است (برای مثال پارگی مینیسک یا بیماری تخریبی مفصل)، تقویت عضلات چهارسر ران است.

وزن‌تان را کم کنید تا زانو درد نگیرید

آمارها در ایران نشان می‌دهد که افزایش وزن و انجام ندادن حرکات ورزشی مناسب، باعث می‌شود به مرور زمان فشار زیادی به زانو به ویژه در زنان وارد شود و فرد مستعد، ابتلا به سائیدگی زانو شود. در واقع، افزایش وزن، قرار گرفتن مکرر در وضعیت‌های نامناسب مانند روی زمین نشستن و استفاده از توالت ایرانی باعث فشار بیش از حد به زانو می‌شود.

به همین علت، دکتر احدی با بیان این که آمار ابتلا به آرتروز مفصل در زنان بیشتر است بر ضرورت رعایت اصول صحیح استفاده از عضلات زانو و تقویت آن بویژه در سنین بالاتر تاکید کرد و افزود: ثابت شده است که افزایش وزن تا پنج برابر فشار وارده به مفصل زانو را زیاد می‌کند. بی‌شک چنین فشارهایی به شروع آرتروز و آسیب‌های غضروف مفصل زانو کمک می‌کند .

درمان انحراف زانو در نوجوانی

کسانی که انحراف زانو دارند و به دلیل مشکلات ساختاری، مبتلا به دردهای زانو هستند باید بعد از سنین بلوغ برای اصلاح انحرافات زانوی خود اقدام کنند .

این جراح زانو با بیان مطالب فوق تاکید می‌کند: فراموش نکنید که انحراف دردناک به معنای شروع روند تخریبی آن است. البته در سنین نوزادی یعنی از بدو تولد تا دو سالگی ممکن است پاهای کودک پرانتزی باشد که غیرطبیعی نیست. از ۲ سالگی تا ۸ سالگی هم می‌توان وجود کمی انحراف را در زانوها طبیعی دانست، اما چنین مشکلی اگر تا سنین بلوغ تداوم یابد باید مورد درمان قرار بگیرد تا در سنین بعدی منجر به بروز مشکلات بزرگ‌تر نشود . وی یادآور می‌شود: اگر اضافه وزن نداشته باشید، انحراف مفصل زانو را به موقع درمان کنید و در صورت ابتلا به بیماری‌های روماتیسمی و التهاب مفاصل به درمان سریع و به موقع اقدام کنید، در این صورت مانع از آن خواهید شد که زانوهایتان با روند تخریبی مواجه شود.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 247 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:09

مراسم قرعه کشی دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا جمعه (فردا) از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در نیون سوئیس آغاز خواهد شد.

با انجام کلیه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی ،فردا ۸ تیم راه یافته به مرحله یک چهارم حریف خود را خواهند شناخت.

اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا، بایرن مونیخ و ولفسبورگ از آلمان، بنفیکا پرتغال، منچسترسیتی انگلیس و پاری سن ژرمن از فرانسه، تیم های حاضر در یک چهارم نهایی هستند.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 293 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:09

بخش عمده باهوش بودن این است که بدانید سختکوشی ارزش پایین تری از کار هوشمند دارد. نتایج مطالعاتی که روی کودکان انجام شد نشان می دهد نوشیدن آب بیشتر، توانایی آنها در تکمیل وظایف ذهنی را افزایش می دهد، پس در آغاز روز مطمئن شوید مغزتان دچار کم آبی نشده باشد.هوش و ذکاوت انعطاف پذیر است و در طول یک روز چیزهای زیادی برای تقویت آن پیش روی ماست.

برای اینکه ذهن تان دقیق تر فکر کند به ۳ چیز نیاز دارید:

۱ آموزش های لازم در خصوص فرآیندهای خوب فکر کردن را ببینید.

۲ اطلاعات زیادی داشته باشید.

۳ بر روی یک مسئله یا ایده تمرکز کنید.

تمرین هایی برای فعال تر، پویاتر و باهوش تر بودن

برای مثال، توماس ادیسون به دلیل زیر می توانست به اختراع لامپ فکر کند:

۱ تفکر منطقی را آموخته بود.

۲ درباره مهندسی الکترونیک چیزهای زیادی می دانست.

۳ تمام تمرکزش را بر حل مسئله گذاشته بود.

در اینجا مجموعه کارهایی را ذکر کرده ایم که می توانید هر روز آنها را انجام دهید و به ذهن خود کمک کنید تا با دقت و هوش بیشتری فکر کند.

ظرف ۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن ۲ لیوان آب بنوشید

به دلیل اینکه ساعت ها خواب بودید، بدن تان حدود ۶ تا ۹ ساعت هیچ آبی دریافت نکرده است. آب برای تصفیه مواد زائد و حفظ تعادل مایعات بدن لازم است. نوشیدن دو لیوان بزرگ آب کمبود مایعات ناشی از خواب را جبران می کند.

نتایج مطالعاتی که روی کودکان انجام شد نشان می دهد نوشیدن آب بیشتر، توانایی آنها در تکمیل وظایف ذهنی را افزایش می دهد؛ پس در آغاز روز مطمئن شوید مغزتان دچار کم آبی نشده باشد.

هنگام خوردن صبحانه خلاصه ای از یک کتاب را بخوانید

کتاب خواندن عالی است اما زمان خوردن صبحانه مناسب خواندن چیزی کوتاه تر است. به جای خواندن تیتر خبر روزنامه ها که تاثیر بسیار کمی بر زندگی و هوش شما دارند، سعی کنید خلاصه کتاب های پرفروش را بخوانید. یکی از روش های پیدا کردن خلاصه کتاب ها، جستجوی عبارت «خلاصه کتاب…» در گوگل (Google) است.

در طی زمان رفت و آمدتان به کتاب های صوتی گوش دهید

حتی اگر زمان رفت و آمدتان ۱۰ دقیقه هم باشد، سعی کنید در این زمان به کتاب های صوتی گوش دهید. فرقی ندارد پیاده یا با ماشین یا حتی با دوچرخه به محل کارتان یا بیرون می روید. در این زمان چه کوتاه و چه بلند می توانید به انواع کتاب های صوتی مورد علاقه تان گوش دهید. این کتاب ها را یا در موبایل تان داشته باشید یا سی دی آنها را تهیه کرده و در خودرو به آنها گوش دهید. گوش دادن به کتاب های صوتی قدرت تفکر شما را تحریک می کند و از روش های مناسب پرورش تفکر هوشمندانه است.

در حین کار چای سبز بنوشید

در حالی که کافئین باعث ایجاد اضطراب در بسیاری از افراد می شود اما چای سبز دربرگیرنده ال تیانین است. تحقیقات نشان می دهد که ال تیانین به منظم سازی ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. همچنین این اسید آمینه منجر به کاهش اضطراب و افزایش امواج مغزی آلفا در مغز می شود.

قهوه می تواند موجب القای حس اضطراب شود؛ در حالی که مصرف چای سبز با کیفیت باعث تمدد اعصاب می شود بدون اینکه احساس خواب آلودگی در فرد ایجاد کند. به همین دلیل است که ال تیانین به عنوان مکملی برای کمک به آرامش و افزایش سلامت قلب و عروق در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

در طول روز چرت بزنید

چرت زدن به مغزتان کمک می کند نیروی تازه ای بگیرد. تحقیقات نشان داده که چرت زدن در طول یادگیری، سرعت آن را افزایش می دهد. ذهن شما الگو و روندی دارد که زمان خواب آلودگی و هنگام نیاز به خواب را تعیین می کند.

می توانید این روند را در افراد عادی مشاهده کنید که معمولا بین ظهر تا ساعت ۴ بعدازظهر احساس خواب آلودگی بیشتری می کنند. این زمان برای چرت زدن بسیار مناسب است و هوشیاری و بهره وری شما را برای بقیه روز افزایش می دهد.

در طول روز شکر مصرف نکنید

در واقع اگر می توانید مصرف شکر را به طور کل قطع کنید اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید، سعی کنید هنگامی که نیاز به تمرکز بیشتری دارید از این ماده غذایی استفاده نکنید.

بالا و پایین رفتن قند خون برای حفظ عملکرد قوی و هوشمندانه ذهن مناسب نیست. اسیدهای چرب عملکرد خوبی دارند. سعی کنید چیزهای شیرینی که برای ناهار می خورید را به مواد غذایی اساسی تری همچون ماهی یا تخم مرغ تغییر دهید.

فقط یکی دوبار در طول روز در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

مغز انسان این قابلیت را دارد که خود را با اطلاعاتی که واردش می شود تطبیق دهد. اگر مغزتان را با اطلاعات پراکنده و بی برنامه بمباران کنید، طبیعتا حواس تان پرت می شود و تمرکز خود را از دست می دهید اما با وارد کردن اطلاعات ثابت و مشخص به ذهن تان، عملکرد مغزی خود را بالا ببرید. اگر نیاز دارید کاری را به تعویق بیندازید برنامه ریزی کنید و در چرخش های بی فکرانه خود گم نشوید.

به جای تماشای فیلم یا سریال، بازی کنید

تماشای تلویزیون یک فعالیت انفعالی است. با این کار مغز شما فقط اطلاعات را تحلیل می کند اما آنها را پردازش نمی کند و با آن اطلاعات هیچ تعاملی ندارد. این سرگرمی را با بازی جایگزین کنید.

نتایج مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که حتی بازی ساده ای مانند سوپرماریو (Supper Mario) تاثیر قابل مشاهده ای بر شکل گیری و انعطاف پذیری مغز دارد. به جای اینکه بگذارید ذهن تان به صورت منفعلانه ای در خواب غفلت باشد، هر جا که می توانید آن را به صورت فعالانه درگیر کنید.

به جای تماشای تلویزیون، یک کتاب بخوانید

خواندن کتاب، مانند بازی کردن، تمرین فعالی برای مغز است. در حالی که تماشای تلویزیون مصرف غیرفعال اطلاعات است، خواندن کتاب مستلزم این است که مغز شما به صورت فعال تصاویر ذهنی از آنچه می خوانید را بسازد.

کمی برنامه نویسی کنید

برنامه نویسی، شیوه عالی برای یادگیری تفکر منطقی و در چارچوب است. یادگیری برنامه نویسی کار سختی است اما نرم افزارهایی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارند که آموزش آ« را برای تان ساده و جالب می کند.

این را به عنوان گام بعدی برای یادگیری تفکر هوشمندانه در نظر بگیرید. برنامه نویسی یک مزیت یادگیری اضافه است که می توانید در وقت آزاد خود آن را تمرین کنید. همچنین می تواند توانمندی های شغلی شما را در بازار کار افزایش دهد.

در طول روز چند نرمش ساده انجام دهید

ذهن و جسم به شدت با یکدیگر در ارتباطند. تناسب فیزیکی بدن به عملکرد صحیح ذهن کمک می کند؛ با این حال مجبور نیستید برای بهره مند شدن از این مزیت هر روز به باشگاه بروید. (هر چند که اگر بخواهید می توانید در باشگاه ثبت نام کنید.)

انجام چند حرکت شنا در طول روز و پیاده روی یا انجام حرکات پرشی تاثیر فوق العاده ای بر بدن و بالطبع بر ذهن تان دارد. سعی کنید برخی از تمرین های فیزیکی را هر یک ساعت یا بیشتر انجام دهید؛ حتی اگر این تمرین ها فقط بلند شدن، کشیدن بدن و منقبض کردن ماهیچه هایتان باشد که برای ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام می دهید.

وقت تان را با افراد باهوش تر از خودتان بگذرانید

عادت ها از لحاظ اجتماعی مسری هستند. این واقعیت شناخته شده ای در دنیای علوم است که چاقی برای مثال از طریق شبکه های اجتماعی گسترش می یابد.

عادت ها و الگوهای تفکر افرادی که با آنها وقت می گذرانید بر شما تاثیر خواهند گذاشت. سعی کنید تا آنجا که می توانید با افراد باهوش تر از خودتان در ارتباط باشید، زیرا در این صورت می توانید از آنها بهره مند شوید.

با افرادی که با شما مخالفند صحبت کنید

با افرادی که در خصوص موضوعی با شما اختلاف نظر دارند به صورت دوستانه وارد بحث شوید. گفتگو و بحث کردن با آنها برای شما این فرصت را مهیا می کند که:

* استدلال های شما را روشن و واضح می کند.

* متقاعد می شوید که در اشتباه هستید.

در هر دو صورت شما برنده اید. در صورت اول طرف مقابل را با بیان دلایل خود متقاعد می کنید و در صورت دوم به این باور می رسید که منطق شما نادرست است.

در طبیعت پیاده روی کنید

پیاده روی در دل طبیعت مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه:

* در طبیعت اکسیژن بیشتری وجود دارد که گیاهان از خود تولید می کنند.

* زمانی که اطراف تان پر از گل و گیاه است، آرامش ذهنی می یابید.

* پیاده روی به گردش خون شما کمک می کند.

اگر زمان ناهارتان را در پارک پیاده روی کنید، ذهن تان در ادامه روز عملکرد هوشمندانه تری دارد.

۱۰ دقیقه پایان روز را به برنامه ریزی برای فردا اختصاص دهید

اگر از روز قبل برای فردا برنامه ریزی کنید، روز تان را با چند برنامه آغاز می کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که به صورت پربارتری کار کنید. افراد زیادی تمام روز مشغولند اما واقعا مولد و پربار نیستند. بخش عمده باهوش بودن این است که بدانید سختکوشی ارزش پایین تری از کار هوشمند دارد.

هفته نامه آسیا – ترجمه رعنا اشرفی

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:21

زانو دردنگذارید زانوهایتان درد بگیرد

اگر آسیب‌های مفصل زانو در جوانی بموقع و بدرستی درمان نشود، زمینه‌ساز ابتلا به آرتروز و تخریب زانو در سنین بالاتر خواهد بود

زانو درد در هر شرایطی و بویژه از دهه چهارم و پنجم زندگی به بعد ممکن است به سراغ‌تان بیاید؛ وقتی در حال بالا و پایین رفتن از پله هستید، وقتی برای مدت طولانی پشت میز کارتان نشسته و زانوهایتان را حرکت نداده‌اید و حتی زمانی که دویده‌اید یا ورزش سنگین و البته به روش نادرست انجام داده‌اید ممکن است چنین دردی به سراغ‌تان بیاید .

خوشبختانه دردهای زانو در بسیاری موارد، جدی و بدقلق نیستند و فقط با استراحت و انجام چند راهکار ساده مثل استفاده از کیسه یخ یا مصرف داروها و مسکن‌های ضدالتهابی رفع می‌شوند. با این‌حال به گفته دکتر کیوان احدی، فلوشیپ جراحی زانو با بهره‌گیری از راهکارها و روش‌هایی می‌توان درد و خطر بروز آسیب‌دیدگی زانو را کاهش داد که از جمله این راهکارها می‌توان به تقویت عضلات اطراف زانو اشاره کرد که می‌تواند عملکرد زانو را بهبود ببخشد.

عضو هیات مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی می‌افزاید: گاهی زانو مشکل مفصلی ندارد، ولی به دلیل ضعف عضلات عملکرد خوبی را از خود نشان نمی‌دهد. البته در میان ورزش‌های مختلفی که برای تقویت عضلات اطراف مفصل زانو وجود دارد، ورزش‌های عضلات چهارسر ران مهم‌تر است. منظور از عضلات چهارسر ران، چهار عضله در جلوی ران است که مسئولیت استحکام زانو را برعهده دارند. این عضلات نقش مهمی در راه رفتن و حرکات گردشی ایفا می‌کنند.

مراقب آسیب ورزشی باشید

پیشگیری از تخریب مفصل زانو در سنین جوانی بسیار اهمیت دارد. کمااین‌که تخریب مفصل در جوانی ناشی از آسیب‌های ورزشی یعنی پارگی رباط و مینیسک زانوست .

دکتر احدی با بیان این مطلب می‌افزاید: چنین آسیب‌هایی اگر بموقع و بدرستی تشخیص داده نشده و درمان نشوند می‌توانند روند ابتلا به آرتروز و تخریب زانو را در سنین بالاتر فراهم کنند. به همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود که با رعایت نکاتی از جمله انجام ورزش‌های کششی (حداقل ۳۰ دقیقه) پیش از آغاز ورزش سنگین جلوی آسیب‌های غیرمعمول را بگیرند . همچنین کسانی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردار نیستند باید از درگیری و برخوردهای شدید ورزشی اجتناب کنند .

این جراح زانو تاکید می‌کند: پیاده‌روی، دویدن و انواع ورزش‌های هوازی در تقویت عضلات و بهبود عملکرد زانو موثر است. البته باید توجه داشت که ورزش‌ به شکل صحیح انجام شود و خودش عامل بروز آسیب نباشد. فراموش نکنید که یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های زانو و محافظت از زانویی که پیش از این آسیب دیده است (برای مثال پارگی مینیسک یا بیماری تخریبی مفصل)، تقویت عضلات چهارسر ران است.

وزن‌تان را کم کنید تا زانو درد نگیرید

آمارها در ایران نشان می‌دهد که افزایش وزن و انجام ندادن حرکات ورزشی مناسب، باعث می‌شود به مرور زمان فشار زیادی به زانو به ویژه در زنان وارد شود و فرد مستعد، ابتلا به سائیدگی زانو شود. در واقع، افزایش وزن، قرار گرفتن مکرر در وضعیت‌های نامناسب مانند روی زمین نشستن و استفاده از توالت ایرانی باعث فشار بیش از حد به زانو می‌شود.

به همین علت، دکتر احدی با بیان این که آمار ابتلا به آرتروز مفصل در زنان بیشتر است بر ضرورت رعایت اصول صحیح استفاده از عضلات زانو و تقویت آن بویژه در سنین بالاتر تاکید کرد و افزود: ثابت شده است که افزایش وزن تا پنج برابر فشار وارده به مفصل زانو را زیاد می‌کند. بی‌شک چنین فشارهایی به شروع آرتروز و آسیب‌های غضروف مفصل زانو کمک می‌کند .

درمان انحراف زانو در نوجوانی

کسانی که انحراف زانو دارند و به دلیل مشکلات ساختاری، مبتلا به دردهای زانو هستند باید بعد از سنین بلوغ برای اصلاح انحرافات زانوی خود اقدام کنند .

این جراح زانو با بیان مطالب فوق تاکید می‌کند: فراموش نکنید که انحراف دردناک به معنای شروع روند تخریبی آن است. البته در سنین نوزادی یعنی از بدو تولد تا دو سالگی ممکن است پاهای کودک پرانتزی باشد که غیرطبیعی نیست. از ۲ سالگی تا ۸ سالگی هم می‌توان وجود کمی انحراف را در زانوها طبیعی دانست، اما چنین مشکلی اگر تا سنین بلوغ تداوم یابد باید مورد درمان قرار بگیرد تا در سنین بعدی منجر به بروز مشکلات بزرگ‌تر نشود . وی یادآور می‌شود: اگر اضافه وزن نداشته باشید، انحراف مفصل زانو را به موقع درمان کنید و در صورت ابتلا به بیماری‌های روماتیسمی و التهاب مفاصل به درمان سریع و به موقع اقدام کنید، در این صورت مانع از آن خواهید شد که زانوهایتان با روند تخریبی مواجه شود.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:21

مراسم قرعه کشی دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا جمعه (فردا) از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در نیون سوئیس آغاز خواهد شد.

با انجام کلیه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی ،فردا ۸ تیم راه یافته به مرحله یک چهارم حریف خود را خواهند شناخت.

اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا، بایرن مونیخ و ولفسبورگ از آلمان، بنفیکا پرتغال، منچسترسیتی انگلیس و پاری سن ژرمن از فرانسه، تیم های حاضر در یک چهارم نهایی هستند.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:21

خودپردازافزایش سقف برداشت از خودپردازها کلید خورد

با مجوز بانک مرکزی افزایش سقف برداشت از یکی از بانک‌های دولتی تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

گرچه بعد از حواشی بسیار برای میزان برداشت روزانه از خودپردازهای برخی بانک‌ها در اوایل سال گذشته این موضوع منتفی و تمامی بانک‌ها مکلف به کاهش سقف تا ۲۰۰ هزار تومان معمول شدند، اما در آستانه نوروز، افزایش تقاضا برای پول نقد، سقف برداشت از خودپردازهای بانک ملی افزایش یافت.

این در حالی است که کسب اطلاع از بانک مرکزی حاکی از آن است که با مجوز این بانک سقف برداشت روزانه از بانک ملی تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و این روند به مدت یکماه و تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی در زمان افزایش سقف خودپردازها در برخی بانک‌ها-اوایل سال قبل- که با توجه به آیین‌نامه‌های داخلی خود نسبت به این موضوع اقدام کرده بودند، اعلام کرد که با وجود این‌که بررسی‌ها برای این موضوع انجام شده اما به این نتیجه رسیدند که با توجه به این‌که پول نقد نباید به دلیل مسائل امنیتی و سایر موارد دیگر در دست مردم باشد بهتر است این سقف از حدی بیشتر نباشد.

افزایش برداشت روزانه از خودپردازها که در حالت عادی ۲۰۰ هزار تومان است، در حالی از یکی از بانک‌های دولتی کلید خورده که در نیمه اول امسال دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که بررسی افزایش میزان برداشت روزانه در دستور کار این بانک قرار گرفته است. احمدی، رقم مدنظر بانک مرکزی را ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

با توجه به اینکه افزایش سقف برداشت از بانک‌ها با توجه به رقم نه چندان قابل توجه ۴۰۰ هزار تومانی فعلی، می‌تواند مورد استقبال مشتریان نیز قرار گیرد،‌ صدور مجوز در این مورد برای یک بانک می‌تواند آغازگر افزایش برداشت‌ها در سراسر شبکه بانکی با توجه به نیاز روزانه مردم باشد.

لینک منبع: ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 301 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:54

بلیط هواپیماپروازهای نوروزی ؛ توصیه های سازمان هواپیمایی به مسافران

سازمان هواپیمایی کشوری به مسافران نوروزی در خصوص خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیر مجاز هشدار داد.

 رضا جعفرزاده مشاور رسانه ای رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال مجاز است و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی به لزوم اجرای دستورالعمل حقوق مسافر در شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری ملاک عملکرد شرکت های هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها می داند.

جعفرزاده با بیان اینکه گروه های نظارتی در ایام نوروز افزایش خواهد یافت ، تأکید کرد : سازمان هواپیمایی کشوری به منظو نظارت‌های دقیق بر فروش بلیت هواپیما به ویژه در ایام پیک سفر که تقاضا بیشتر است ، تلاش می‌کند بررسی‌های جامعی داشته باشد و برای جلب رضایت مسافران تمام تمهیدات خود را بکار گیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین شرکت های هواپیمایی ملزم هستند برای اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ، نسبت به اطلاع رسانی بموقع، صحیح و شفاف، مسافران را از وضع تاخیر احتمالی یا لغو پرواز مطلع کنند.

وی همچنین تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی باید به منظور سهولت دسترسی نرخ های بلیت پروازها در مسیرهای مختلف ، فهرست نرخ های تحلیل شده و نهایی را از طریق وب سایت های رسمی شرکت هواپیمایی مربوطه یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.

جعفرزاده در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن توصیه های دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در امر اطلاع رسانی گفت: روابط عمومی ها همواره متقاضیان را از خرید بلیت هواپیما از مراکز غیر معتبر منع و از درج نرخ بلیت و داشتن لوگوی شرکت اطمینان حاصل کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه از مسافران خواست جامدان فرودگاه را از وجود اشیاء و سایل قیمتی خود قبل از تحویل مطلع کنند.

وی از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواست از تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت های غیر مجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده در شرکت های هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری می توانند با شماره تلفن های ۶۱۰۲۲۳۵۵ دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند تا برخورد شود.

فهرست دفاتر مجاز بند الف بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانیwww.cao.ir، قابل مشاهده است، دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز گرفته اند و مجوز بند ب شامل دفاتری است که از سازمان گردشگری دریافت کرده اند.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:54

بيمه مركزی جدول حق بيمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۵ را به شركت‌های بيمه ابلاغ کرد.

به دنبال اعلام ميزان ديه در سال ۱۳۹۵ از سوي قوه قضائيه، جدول ميزان حق بيمه شخص ثالث در سال آينده از طرف رئيس كل بيمه مركزي به شركت‌هاي بيمه ابلاغ شد.

بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از بيمه گذاران خواست براي خريد الحاقيه مربوط به مابه التفاوت افزايش ديه سال ۹۵ اقدام كنند.

قوه قضائيه در اطلاعيه اي ميزان ديه در سال ۹۵ را ۱۹۰ ميليون تومان براي ماه هاي غيرحرام اعلام كرد. بر اين اساس، از ابتداي سال ۱۳۹۵ مبلغ ريالي ديه از ۱۶۵ميليون تومان به ۱۹۰ ميليون تومان براي ماههاي غيرحرام و از۲۲۰ ميليون تومان به ۲۵۳.۳ ميليون تومان براي ماه هاي حرام افزايش مي يابد. بر اين اساس، بيمه گذاران بايد براي تهيه الحاقيه مربوط به مابه التفاوت افزايش ديه اقدام و تعهدات بيمه نامه وسيله نقليه خود را افزايش دهند.

۲۱ فروردين ۱۳۹۵ مصادف با شروع اولين ماه حرام (رجب) خواهد بود و ضروري است بيمه گذاران تا آن زمان، الحاقيه بيمه نامه شخص ثالث خود را خريداري كنند.

با توجه به عدم افزايش حق بيمه در سال ۱۳۹۴ (عليرغم افزايش ۱۰ درصدي ديه) و عدم افزايش متناسب آن با ديه در سال هاي قبل، مبلغ حق بيمه شخص ثالث سال ۱۳۹۵ به تناسب مبلغ ريالي ديه، ۱۵ درصد افزايش يافته كه در مقايسه با تعرفه مصوب سال ۱۳۸۹ هيات وزيران متضمن ۲۶ درصد تخفيف مي باشد.

هيچگونه افزايشي در نرخ حق بيمه شخص ثالث صورت نگرفته و افزايش مبلغ حق بيمه صرفا ناشي از افزايش تعهدات بدني (از ۲۲۰ ميليون تومان به ۲۵۳.۳ ميليون تومان) و تعهدات مالي (از ۵.۵ ميليون تومان به ۶.۳ميليون تومان) است.

متن ابلاغيه رئيس كل بيمه مركزي به مديران عامل شركت‌هاي بيمه به شرح ذیل است: «با عنايت به ابلاغ مبلغ ريالي ديه كامل در سال ۱۳۹۵ از سوي رياست محترم قوه قضائيه و در اجراي مادة ۲۵ مصوبه شماره ۳۴۶۰۸/ت۴۱۵۷۴ك مورخ ۱۳۹۰/۰۲/۱۹ هيئت محترم وزيران در مورد «تعرفة حق‌بيمه و نحوة تقسيط و تخفيف در حق‌بيمه» موضوع مادة ۸ قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقلية موتوري زميني در مقابل شخص ثالث مصوب۱۳۸۷، مراتب زير جهت اجرا، ابلاغ مي‌گردد:

۱- با توجه به مبلغ جديد ديه اعلام‌شده و در اجراي ماده ۴ قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري و زميني در مقابل شخص ثالث، كليه شركت‌هاي بيمه موظفند از تاريخ ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث را با تعهدات بدني حداقل ۲.۵۳۳.۳ ميليون ريال (معادل ديه ماه‌هاي حرام) و تعهدات مالي حداقل ۶۳.۳ ميليون ريال صادر نمايند.

۲- حق‌ بيمه ساليانه بيمه‌نامه شخص ثالث انواع وسايل نقليه موتوري زميني متناسب با تعهدات مندرج در بند يك به شرح جدول پيوست جهت اجرا، ابلاغ مي‌گردد. شركت‌هاي بيمه موظفند اين جدول را در معرض ديد متقاضيان خريد بيمه‌نامة شخص ثالث قرار دهند.

۳- در اجراي بند «ب» ماده ۱۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه و آيين‌نامه‌هاي شماره ۶۷ و ۶۷/۲ مصوب شوراي‌عالي بيمه شركت‌هاي بيمه موظفند از ابتداي سال ۱۳۹۵، بيمه‌نامه حوادث راننده را با تعهدات بدني حداقل ۲.۵۳۳.۳ ميليون ريال و با رعايت ضوابط مندرج در آيين‌نامه‌هاي مذكور براي كليه وسايل نقليه موتوري زميني صادر نمايند.

۴- نظر به افزايش مبلغ ديه از ابتداي سال جديد، شركت‌هاي بيمه موظفند از طرق مقتضي نسبت به اطلاع‌رساني به بيمه‌گذاران خود جهت مراجعه براي افزايش سقف تعهدات بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث معتبر حداقل به ميزان تعهدات مندرج در بند ۱ فوق و بيمه حوادث راننده حداقل به ميزان تعهدات مندرج در بند ۳ فوق اقدام نمايند.

برای مشاهده جدول مربوطه اینجا را کلیک کنید.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 327 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:54

میانمارانتخاب نخستین رئیس جمهور غیرنظامی میانمار

در لحظه‌ای تاریخی برای کشوری که پیشتر توسط یک خونتا (حکومت نظامیان) اداره می‌شد، قانونگذاران میانمار امروز (سه شنبه) یکی از معاونین نزدیک و دوست قدیمی رهبر حزب اپوزیسیون “لیگ ملی برای دموکراسی” را به عنوان نخستین رئیس جمهور مدنی این کشور انتخاب کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، “یو تین چیاو” ۶۹ ساله ۳۶۰ رای از مجموع ۶۵۲ رای اخذ شده توسط دو مجلس قانونگذاری میانمار را کسب کرد؛ مساله‌ای که راه را برای وی به منظور خدمت کردن به عنوان نایب آنگ سان سوچی،‌ برنده جایزه نوبل و رهبر حزب اپوزیسیون “لیگ ملی برای دموکراسی” همواره می‌کند که از نظر قانون اساسی نمی‌تواند به عنوان رئیس جمهور میانمار انتخاب شود.

پس از روند طولانی جمع آوری آراء در نای پی تاو، پایتخت میانمار هنگامی که نتایج اعلام شد، قانونگذاران فریاد شادی سر داده و شروع به دست زدن کردند.

براساس قانون اساسی دوران خونتای میانمار، آنگ سان سوچی از به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری منع شده چرا که با یک خارجی ازدواج کرده و از وی بچه‌ دارد اما آنگ سان سوچی متعهد شد با حمایت قاطعانه حزبش که در انتخابات پارلمانی نوامبر سال گذشته میلادی پیروز شده زمام امور قدرت را به عهده گیرد و کارگردان اصلی امور این کشور باشد.

“یو تین چیاو” پسر یک شاعر محترم که به اداره بنیاد خیریه آنگ سان سوچی در سال‌های اخیر کمک کرده، همواره یکی از اعضای قابل اعتماد نزدیکان آنگ سان سوچی بوده است.

لینک منبع : ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 258 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 15:45

سیسیوزیر جنگ اسرائیل: فدرالیسم تنها راه حل بحران سوریه/درباره مصر با آمریکا اختلاف داریم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، میان این رژیم و روسیه نوعی همکاری برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، وجود خط ارتباطی نظامی رسمی میان دو طرف در جلوگیری از رویدادهای تصادفی در جنگ سوریه مفید واقع شده است.

وی که در مرکز ویلسون سخنرانی می کرد، افزود: ما با یکدیگر نوعی همکاری داریم که باعث جلوگیری از سوتفاهم‌ها و رخدادهای تصادفی می‌شود و این مکانیزم بسیار مفید بوده است.

یعالون تصریح کرد: یکی از رویدادهایی که پیش‌تر اتفاق افتاد به ماه نوامبر برمی‌گردد که اسرائیل یک جنگنده روسی را متوقف کرد.

وی افزود: ما یک خط ارتباطی ایجاد کردیم و از طریق آن به مقام‌های روسی گفتیم که دست به چنین اقدامی زده‌ایم و بدین ترتیب کمک زیادی به حل و فصل مساله شد.

یعالون تاکید کرد که نظام فدرالیسم تنها راه حل بحران سوریه است.

وی ادعا کرد: کسانی که از استراتژی اتحاد سوریه به رهبری اسد یا شخص دیگر حرف می‌زنند سخت در توهمند!

یعالون درباره فلسطین نیز گفت:‌ ما هر طرح خارجی برای ایجاد راهکار را رد می‌کنیم. این طرح‌ها فرار از واقعیت است و این طرح‌ها محمود عباس را به امتناع از مذاکرات مستقیم با اسرائیل تحریک می‌کند.

وزیر جنگ اسرائیل گفت: دولت اسرائیل با دولت باراک اوباما درباره ارزیابی اوضاع مصر اختلاف نظر دارد.

وی تاکید کرد که اسرائیل رسیدن اخوان المسلمین به قدرت را ترجیح نمی‌داد و آمدن عبدالفتاح سیسی به ریاست جمهوری در جهت خدمت به منافع غرب است.

وی دیداری با کاترین اشتون وزیر دفاع آمریکا درباره امضای یادداشت تفاهم جدید در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا داشت.

اسرائیل خواهان افزایش این کمک‌ها به چهار میلیارد دلار به طور سالانه برای ۱۰ سال آینده شده است.

لینک منبع : ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 15:45

هویدیفهمی هویدی : عربستان سعودی صدای امت عرب نیست

جهان عرب در حال فروپاشی است و به شیعیان سوءظن دارد. در مورد سوریه باید پرسید که مساله چگونه شروع شد؟ مشکل سوریه با داعش شروع نشد.

ایران در منطقه، چهار پایتخت عربی را جذب و امت عرب را از دست داده است. اینک در برابر نقشه های جدیدی قرار داریم. وقتی برای نخستین بار به ایران آمدم، مسلمانی بودم که وارد سرزمین انقلاب اسلامی شده است. این مایه افتخار بود. اما این بار احساس دیگری مرا فرا می گیرد که من به عنوان یک فرد سنی به کشور ایران آمده ام و فقط یک مسلمان نیستم که وارد یک کشور اسلامی شده است.

راجع به جنگ ها و نقش آمریکا در منطقه سخن گفته می شود، اما فکر می کنم وارد مرحله ای شده ایم که آمریکا به چین و شرق آسیا مشغول است. با کاهش قیمت نفت، اهمیت استراتژیک خاورمیانه کاهش پیدا کرد. ما با هم جنگ می کنیم، سنی و شیعه و تصور می کنم وارد موقعیت های جدیدی می شویم و نقشه های جدید با خون ترسیم می شود. این مساله باید مورد توجه فراوان قرار بگیرد. ما این خون ها را به دست خود میان یکدیگر ریخته ایم. اکنون در سوریه ۴۵۰ هزار تن کشته شده اند. با کمال تأسف باید عرض کنم که در این فضا ایران، جهان عرب را از دست داد. من معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی هستم اما نه به مسوولان کشور و دولت ایران. اظهار نظری البته به طور غیررسمی داشتم که ایران در چهار پایتخت عربی نفوذ دارد و چه بسا این درست است که ایران، چهار پایتخت عربی را جذب کرد ولی امت عرب را از دست داد. اینک روسیه در سوریه در کنار ایران سهیم است.

در عراق هم کردها وارد این عرصه شدند و فکر می کنم عراق دیگر یک کشور واحد نخواهد شد. مذاهب عراق علیه همدیگر فعالیت می کنند و نوعی تندروی و اختلاف وجود دارد که دنیای عرب را فراگرفته است که پایه نقشه ها به حساب می آید.

شکافی در جهان عرب میان شیعیان و اهل تسنن ایجاد شده است. نفوذ ایران قبل از دخالت های فعلی بیشتر بود، البته نکته ای که نباید فراموش شود، حمایت و پشتیبانی ایران از فلسطین است. کمک ها و حمایت هایی که می شود، به نام حمایت از انقلاب نیست. فکر می کنم این سخن، حامیان بسیاری در ایران دارد. به تصور من اکثر آقایان، مخالف گفته های من باشند، اما من خواستم با شما صادق باشم و دروغ نگویم. سخن دیگری هم دارم، اما بر این اندازه اکتفا می کنم، ان شاءالله اغراق آمیز نباشد و خواهش می کنم آن را بپذیرید، از کسی که دوست این انقلاب است و آن را حمایت می کند، اما اعتراضاتی به عملکرد این نظام دارد. من از سخنان امام اطلاع دارم، بهتر است در ادامه درباره آنچه در حال حاضر رخ می دهد، سخن بگوییم. جهان عرب در حال فروپاشی است و به شیعیان سوءظن دارد. در مورد سوریه باید پرسید که مساله چگونه شروع شد؟ مشکل سوریه با داعش شروع نشد.

ما نباید فراموش کنیم. شما ما را نترسانید. در مرحله ای ما این کار را انجام دادیم. آیا هیچ اشتباهی نمی بینید؟ تمام سیاست های ایران درست است؟ خارج از ایران دارد جهان جدیدی تشکیل می شود. امیدوارم انتقادات جسورانه و ذاتی انجام بدهید و نه تحلیل تجربه های پیشین. من از مشترکات محورهای اساسی صحبت می کنم. تمامی این صحبت ها ناشی از این اعتقاد است که آنچه عربستان می گوید صدای امت عرب است. در حالی که این درست نیست. مشکل، مشکل عرب و عجم نیست. از این رو فرض اینکه این پیشنهادات از تأثیرات عربستان و وهابیت است خیال پردازی بزرگی است.

چه کسی می گوید در بحرین انقلاب شده است؟ انقلاب یک اتفاق نظر عمومی را در بر می گیرد. در ایران و مصر انقلاب رخ داد نه اعتراض گروهی از مردم. ما همه، قربانیان توهمات هستیم. با آنچه نادرست است خیال پردازی می کنیم. شما در توهمات به سر می برید، چه بسا ما هم چنین باشیم و در نتیجه با هم درگیر می شویم. اجازه دهید بر واقعیت ها تمرکز کنیم. هیچ کدام از این پیش فرض ها با توجه به بحث های علمی، صحیح و دقیق نیست. چه کسی باید آنها را نجات دهد، ای کاش ایران موضع روشنی در حمایت از مسلمانان و نه تنها شیعیان عراق داشته باشد، ایران از شیعیان عراق حمایت می کند نه از کل مسلمانان این کشور؛ این مشکل است. در بحرین نیز شیعیان مطرح و مسلمانان به فراموشی سپرده شده اند. من فراموش نمی کنم که باید از این توهمات خارج شویم. اصلا اینکه جنگی بین شیعیان و اهل تسنن باشد را آمریکا و اسرائیل مژده می دادند.

تصور این است که اشتباه فقط در طرف دیگری است، در حالی که هر دو طرف باید اشتباه خود را به نفع تفاهم بپذیریم. من همچنان معتقد به گزینه تفاهم و گفت وگو هستم اما این گفت وگو شرایط دارد. طرفین توهمات و خیالات خود را همچنان دارند. باید از این خیالات رها شویم. ایران از یمن چه می خواهد و یمن چه نفعی برای ایران دارد؟ می خواهد با عربستان درگیر شود؟ در مورد یمن دو دیدگاه از ایرانی ها شنیده ام، یکی اینکه ما هیچ اقدامی در یمن نداریم و دوم اینکه آنها ستمدیده هستند و به همین دلیل مورد حمایت ما قرار می گیرند.

ما در مصر مظلوم هستیم، از دولت مصر دفاع نمی کنم بلکه انتقاد هم کرده ام. من موضع دولت مصر را محکوم می کنم. مطالبی وجود دارد که نیاز به بازنگری دارند. باید این شجاعت را در اظهارنظرهای خود داشته باشیم.

تکفیری ها حتی ما را نیز تکفیر می کنند. آنچه در سوریه اتفاق افتاد، حاصل دخالت نبود، از انقلاب مردمی بود که خواسته هایی عقلانی داشتند. از آن دخالت ها منافعی حاصل شد اما انقلاب در سوریه با دخالت بیگانه ها حاصل نشد. آنها تلخکامی ها، تنگ نظری ها و نفرت را ایجاد کردند و کاری کردند که ما خواسته بیگانگان را به اجرا درآوریم.

من ۳۷ سال است که کنار انقلاب اسلامی هستم و وقتی از سیاست های اتخاذشده در ایران انتقاد کردم مورد حمله قرار گرفتم. سفرهای بسیاری به ایران داشتم و واقعیت را می دیدم. ما اینگونه نیستیم که شکننده و ذلیل باشیم و تبلیغات بر ما تأثیر بگذارد یا گرفتار تناقض گویی باشیم. ما نادان نیستیم، صحبت هایی می کنیم که ممکن است درست یا غلط باشد. اگر سخنان ما مورد پسند شما نباشد یعنی با تکفیری ها هستیم؟ این منطق گفت وگو نیست. شجاعت بیان آنچه در سینه ها است بسیار اهمیت دارد.

لینک منبع : دیپلماسی ایرانی

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 15:45

لبنان و سعودیعربستان سعودی :  هرگونه گرایش به «حزب الله» را جرم و مشمول مجازات اعلام کرد

وزارت کشور عربستان تهدید کرد کسانی که حامی حزب الله لبنان باشند یا با آن همدردی و اعلام همبستگی کنند، مجرم هستند و به شدت مجازات می شوند.

در پی اقدام شورای همکاری خلیج فارس در گنجاندن نام «حزب الله» در فهرست تروریسم، وزرات کشور عربستان با انتشار بیانیه ای تهدید کرد که هر شهروند سعودی یا مقیم عربستان  که حزب الله لبنان را تایید کند و حامی آن باشند یا با آن همدردی کند یا با آن ارتباط برقرار کند یا به آن پناه ببرد یا کمک کند یا افکار آن را ترویج دهند، به شدت مجازات خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تایید یا وابستگی یا همدردی با جنبش حزب الله جرم است و افراد مقیم عربستان در صورت وابستگی یا همدردی یا تایید یا ارتباط یا کمک و ترویج افکار حزب الله اخراج خواهند شد.

لینک منبع : شبستان

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 22:56

احمد یوسفیک عضو حماس خبر داد: وساطت عربستان میان حماس و مصر

یک عضو حماس اعلام کرد سفر هیاتی از این جنبش به مصر با دستور و وساطت پادشاه عربستان انجام شده است.

«احمد یوسف» عضو ارشد حماس از وساطت عربستان برای حل مسایل اخیر به وجود آمده میان این جنبش و مصر خبر داد.

یوسف به وبگاه «الخلیج آنلاین» گفت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به شکل بسیار پررنگ و از طریق تحرکات و تماس‌های گسترده در سر و سامان دادن به روابط حماس و مصر نقش داشته است.

وی افزود: سفر اخیر هیات حماس به عربستان با دستور مستقیم سلمان بن‌ عبدالعزیز انجام شد.

یوسف در ادامه فضای روابط میان حماس و اطلاعات مصر را پس از یک دوره تنش، مثبت توصیف کرد و افزود: ما به دنبال باز کردن صفحه جدیدی در روابط با قاهره هستیم.

او تاکید کرد هیات حماس به ریاست «موسی ابومرزوق» معاون ریاست دفتر سیاسی که به مصر سفر کرده‌اند به شکلی عمیق پرونده اختلافات اخیر پیش آمده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

هیات حماس شنبه گذشته وارد قاهره شده بود.

اختلافات اخیر میان حماس و قاهره، پس از اظهارات وزیر کشور مصر مبنی بر دست داشتن حماس در ترور «هشام برکات» دادستان کل مصر در سال گذشته به وجود آمد.

حماس این اتهام قاهره را رد کرده است.

لینک منبع : فارس

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:01

مدارس 11مدارس کشور فردا و پس فردا تعطیل نیستند

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس کشور تا روز چهارشنبه ۲۶ اسفند دایر هستند.

رسول پاپایی ضمن اعلام این خبر که مدارس کشور تا روز چهارشنبه ۲۶ اسفندماه دایر هستند اظهار کرد: انتشار شایعات مربوط به تعطیلی مدارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جاری به نقل از وزیر آموزش و پرورش صحت ندارد.

وی افزود: کانال خبری جعلی تحت عنوان «وزارت آموزش و پرورش» اقدام به اعلام تعطیلی مدارس کرده که جعلی است و خانواده ‌ها به هیچ وجه نباید چنین شایعاتی را جدی بگیرند.

لینک منبع: ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:01

کشتی گیرانکشتی‌گیران ایران فردا راهی مسابقات گزینشی المپیک می‌شوند

تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران برای شرکت در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا، صبح فردا (سه شنبه) راهی قزاقستان می شوند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، این رقابت ها روزهای ۲۸ اسفندماه تا اول فرورین ماه در شهر آستانه برگزار می‌شود و نفرات اول و دوم هر وزن سهمیه حضور در المپیک را به دست می آورند.

حمید سوریان روز ۲۸ اسفندماه به مصاف رقبای خود می رود. بشیرباباجان زاده روز ۲۹ اسفند ماه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کند و مبارزات امید نوروزی و کمیل قاسمی نیز روز اول فروردین ماه سال ۹۵ برگزار خواهد شد.

به جز مسابقات گزینشی قزاقستان، دو مرحله مسابقات گزینشی دیگر نیز در کشورهای ترکیه و مغولستان برگزار می‌شود.

** ترکیب تیم های ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

* کشتی فرنگی:

۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی

۱۳۰ کیلوگرم: بشیرباباجان زاده

سرمربی: محمد بنا

مربیان: ایرج اسفندیاری فر – رسول جزینی – فرهاد اسماعیل نژاد- بهروز حضرتی پور و فرشاد علیزاده

ماساژور: حسین غلام زاده

سرپرست: حسام الدین جعفری

* کشتی آزاد:

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی

سرمربی: رسول خادم

مربی: امیرتوکلیان

پزشک: دکتر تورج ملک محمدی

پزشک تغذیه: دکتر رامین امیر ساسان

لینک منبع: ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:01

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: اگر سینه مادر شب هنگام به مدت طولانی در دهان نوزاد قرار گیرد باعث خرابی دندان‌های نوزادان می‌شود و بهداشت دندان نوزاد باید بعد از هر تغذیه به وسیله یك گاز استریل مرطوب انجام شود.

مجتبی وحید گلپایگانی اظهار داشت: روش شیر دادن به نوزاد از اهمیت خاصی برای حفظ بهداشت دهان و دندان نوزادان به حساب می‌آید زیرا اگر سینه مادر به مدت طولانی شب هنگام در دهان نوزاد قرار گیرد باعث خرابی دندان‌های نوزادان می‌شود و باید برای جلوگیری از پوسیدگی در دوران نوزادی این مسئله كنترل شود.

وی افزود: در ساعات روز و همچنین شب باید مدل و مواد غذایی كه به نوزاد در زمینه تغذیه صورت می‌پذیرد بسیار اهمیت داده شود زیرا باید مواد غذایی ضروری سالم به طور كامل به یك نوزاد برسد زیرا نوزادان برای رویش دندان‌هایشان به یك تغذیه مناسب و كافی احتیاج دارند.

گلپایگانی تصریح كرد: به محض رویش نخستین دندان در دهان نوزاد والدین باید كودك را برای دریافت توصیه‌های بهداشتی نزد دندانپزشك ببرند و این تصور كه بعد از ۲ سالگی یا كامل شدن دندان‌های شیری نوزاد را نزد دندانپزشك ببرند باور غلطی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران ادامه داد: اگر والدین مراقب دندان‌های نوزادان قبل از سنین ۲ سالگی نباشد دندان‌های این نوزادان دچار پوسیدگی‌های زیادی می‌شود و در این زمینه به ناچار برای ترمیم دندان‌ها باید از داروهای بی‌حسی و بیهوشی استفاده كرد كه توصیه می‌شود با پیشگیری در این زمینه از این درمان‌های دندانی برای نوزادان استفاده نشود.

گلپایگانی با اشاره به اینكه گریه نوزادان یكی از علائم سالم بودن آنان است، گفت: نوزادان در زمان معاینه دندانپزشكی بسیار تقلا و گریه می‌كنند كه این مسئله امری طبیعی است و والدین باید از این بابت «گریه كردن نوزادان» امر معاینه دندانی آنان را سطحی نگیرند.

وی افزود: نوزادان در ۶ ماهگی، یك یا دو دندان آنان رویش می‌كند و در ۸ ماهگی نیز ۲ دندان فك پایین آنان می‌روید. والدین به دلیل عدم امكان استفاده از مسواك باید از مسواك‌های انگشتی یا گاز استیل مرطوب استفاده كنند و باید بعد از هر تغذیه دندان‌ نوزاد تمیز شود.

گلپایگانی خاطرنشان كرد: والدین با تمیز كردن دندان‌های تازه روئیده نوزادان از ایجاد پلاك بر روی دندان‌های آنان جلوگیری ‌كنند كه این مسئله باید در دندان‌های شیری رعایت شود زیرا ترمیم پوسیدگی‌های این دندان‌ها به دلیل جنس خاص آنان برای نوزاد مشكل ساز است.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 263 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:26

تخم بلدرچینسالمندان تخم بلدرچین بخورند

یک متخصص تغذیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، گفت: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

سالمندان تخم بلدرچین بخورندتینا جعفری اظهار کرد: تخم بلدرچین برای درمان ناراحتی‌های اعصاب و تقویت سیستم ایمنی مفید است.

وی در ادامه افزود: وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E باعث شده که تخم بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های گوارشی، سنگ کلیه، صفرا و فشارخون مفید باشد.

جعفری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، خاطر‌نشان کرد: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند‌، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

‌وی افزود: مصرف مدام تخم بلدرچین به کاهش تجمع مواد سمی در خون و کاهش تجمع فلزات سنگین کمک می‌کند.

‌این متخصص تغذیه تصریح کرد: سفیده تخم بلدرچین منبع خوب فسفر، مس، روی، اسیدهای آمینه و زرده آن شامل اسیدهای چرب ضروری است.

جعفری با اشاره به اینکه‌ ارزش غذایی تخم بلدرچین در مقایسه با تخم‌مرغ‌ به مراتب بالاتر است، اظهار کرد: یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم‌مرغ معمولی ( ۱۱ گرم) را دارد، ولی نسبت به تخم‌مرغ معمولی ۳ برابر خواص تغذیه‌ای دارد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:26

کلینهشدار مایکروسافت: از بکارگیری برنامه‌های پاکسازی فضای ویندوز به شدت پرهیز کنید!

سال‌های سال است که نرم‌افزارهای پاک‌سازی فضای ویندوز در این سیستم‌عامل از جانب کاربران استفاده می‌شود اما این‌گونه که پیداست مایکروسافت دل خوشی از این نرم‌افزارهای پرکاربرد ندارد و هشدار داده که از بکارگیری آنها به شدت خودداری شود. ‍

مایکروسافت در صفحه‌ وب‌سایت مرکز مقابله با بدافزارهای خود (Malware Protection Center) رسما اعلام کرد که برنامه‌های پاک‌سازی فضای ویندوز با سیستم‌عامل این شرکت تعامل خوبی ندارند. مایکروسافت مدعی است بیشتر نرم‌افزارهای پاک‌سازی فضای هارد دیسک سعی می‌کنند با ایجاد نگرانی‌های مختلف در خصوص از بین رفتن فضای خالی هارد، انگیزه خرید را در دل مشتریان ایجاد کنند. از طرف دیگر این ادعا باعث شده تا کاربران فکر کنند وجود نرم‌افزار پاک‌سازی ویندوز امری ضروری است. در بین این نرم‌افزارها می‌توان به Glary Utilities، CCleaner، TuneUp Utilities و BleachBit اشاره کرد.

ناگفته نماند که بعضی از این نرم‌افزارهای ذکر شده واقعا مفید هستند، پیدا کردن فایل‌های قدیمی و غیر ضروری، حذف برنامه‌هایی که در هنگام راه‌اندازی ویندوز اجرا می‌شوند و بهینه‌سازی کلی سیستم از موارد مفیدی است که این نرم‌افزارها انجام می‌دهند. جالب اینجاست که Windows Defender مایکروسافت به صورت خودکار بعضی از این نرم‌افزارهای پاک‌سازی را حذف می‌کند. نرم‌افزار Windows Defender به صورت پیش‌فرض در ویندوز تعبیه شده و نقش ضد بدافزار را ایفا می‌کند، همان‌گونه که اشاره شد این ابزار بعضی از این نرم‌افزارهای پاک‌سازی را حذف می‌کند.

Windows-Defender-own

از طرف دیگر این روزها شاهد افزایش تبلیغات نرم‌افزارهای پاک‌سازی ویندوز هستیم. تعداد زیادی از این نرم‌افزارها در تبلیغات خود مدعی هستند که به صورت رایگان کامپیوتر را اسکن می‌کنند. استفاده از واژه رایگان باعث می‌شود کاربران فریب خورده و پس از اسکن با پیغام خرید نرم‌افزار روبرو شوند. جالب اینجاست که مایکروسافت مدعی است بیشتر این نرم‌افزارها برای اشکالاتی که در حین اسکن پیدا کرده‌اند توضیح کاملی به کاربر ارائه نمی‌دهند،‌از طرف دیگر نحوه بر طرف کردن موارد پیدا شده در حین اسکن نیز به درستی برای کاربر روشن نمی‌شود.

مایکروسافت برای اثبات ادعای خویش به حذف فایل‌هایی با پسوند pf اشاره کرده است، این فایل‌ها از جانب نرم‌افزارهای پاک‌سازی غیر ضروری قلمداد می‌شوند در صورتیکه وجود این فایل‌ها برای ویندوز ضروری و مهم است. سازنده سیستم‌عامل ویندوز مدعی است برای حذف برنامه‌‌های غیر ضروری از ابزار Windows Defender استفاده می‌کند. در پایان باید گفت درست است که مایکروسافت به صراحت از عدم اعتماد به نرم‌افزارهای پاک‌سازی فضای ویندوز صحبت به میان آورده؛ اما تجربه نشان می‌دهد که ویندوز پس از مدتی نیاز به پاک‌سازی دارد و برای این‌کار هم چاره‌ای به جز دست به دامان شدن سایر نرم‌افزارهای پاک‌سازی وجود ندارد و اینجاست که باز هم اتخاذ تصمیم به تدبیر کاربر برمی‌گردد.

لینک منبع: فارنت

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:26

ابوالغیطواکنش‌ها به انتخاب دبیرکل جدید اتحادیه عرب

شخصیت‌ها و گروه‌ها در واکنش به انتخاب «احمد ابوالغیط» به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب، ضمن به سخره گرفتن این اقدام، انتخاب ابوالغیط را ورود رژیم صهیونیستی به اتحادیه عرب دانستند.

کشورهای عضو اتحادیه عرب پنجشنبه در نشست خود، «احمد ابوالغیط» وزیر خارجه اسبق مصر به عنوان هشتمین دبیرکل جدید این اتحادیه انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری «إن مصر»، انتخاب ابوالغیط برای این منصب خشم برخی گروه‌های مردمی را برانگیخت.

صفحات شبکه‌های ارتباط جمعی و در رأس آن فیس بوک، با مسخره کردن این اقدام اتحادیه عرب، انتخاب ابوالغیط را به مثابه تشییع جنازه اتحادیه عرب دانستند.

دبیر کل جدید اتحادیه عرب، به دلیل مواضع سیاسی خود به هنگام تصدی وزارت خارجه مصر در عصر «حسنی مبارک» قبل از انقلاب ژانویه مصر، در معرض انتقادهای گسترده‌ای در داخل مصر و جهان عرب قرار گرفته است.

ابوالغیطاز جمله مواضع سیاسی جنجال برانگیر و نفرت انگیز ابو الغیط، می‌توان به موضع وی در سال ۲۰۰۸ میلادی اشاره کرد که وی در آن سال که رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کرد، با «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در کنفراس مطبوعاتی شرکت کرد.

افزون بر این، ابو الغیط از جمله کسانی بود که خواستار استمرار بسته شدن گذرگاه رفح شد و آن، زمانی بود که رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کرده بود.

وی در آن مقطع، مسئولیت جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را متوجه جنبش «حماس» دانسته بود.

ابوالغیطدر این ارتباط، کاریکاتوریست‌های عرب و خارجی با هنر خود، به انتقاد از این انتخاب پرداختند و «کارلوس لانوف» کاریکاتوریست برزیلی، انتخاب وی به عنوان دبیر کل اتحادیه عرب را ورود «اسرائیل» به اتحادیه عرب دانست.

یکی از شروط اصلی عضویت در اتحادیه عرب، عرب بودن کشورهای عضو است و ورود رژیم صهیونیستی به اتحادیه عرب، به تعبیر این کاریکاتوریست برزیلی، نهایت خیانت مقامات عرب به آرمان فلسطین است.

ابوالغیطواکنش تویتری شخصیت‌های سیاسی و تحلیلگران:

عبدالله الشایجی رئیس گروه علوم‌سیاسی دانشگاه کویت:

همه به یاد داریم که زیپی لیونی در نشست مطبوعاتی با ابوالغیط از جنگ اسرائیل علیه غزه در سال ۲۰۰۸ خبر داد.

فیصل قاسم، مجری شبکه الجزیره قطر:

ابو الغیط نامزد دبیر کل اتحادیه عرب شده، «قابلمه درِ خودشو پیدا کرد، اتحادیه این چنینی، غیط (مدفوع) این چنینی خواهد داشت».

نادیا المجد، روزنامه‌نگار مصری:

اتحادیه عرب ما را به یاد این قصیده نزار قبابی (شاعر سوری) «کی خبر مرگ عرب‌ها را اعلام خواهند کرد» می‌اندازد، [ابوالغیط و اتحادیه عرب] لایق یکدیگرند.

خالد داود:

عبد الفتاح سیسی می‌خواهد افراد حسنی مبارک را سر کار بیاورد؛ ابو الغیط از دشمنان خونین انقلاب ژانویه مصر است.

عربستان، مصر، امارات، بحرین و عمان از نامزدی ابو الغیط استقبال کرده بودند، ولی قطر به دلیل برخی مواضع احمد ابوالغیط علیه این کشور با انتخاب او به عنوان دبیر کل اتحادیه عرب مخالف بود.

به گفته برخی منابع آگاه، نشست پنج شنبه اتحادیه عرب برای انتخاب دبیر کل جدید به دلایل نا معلومی بیش از حد طولانی شد.

لینک منبع : فارس

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 287 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 16:39